انی دسک را شاید کمتر شنیده باشید و یا اصلا نشینده اید . این نرم افزار به شما کمک می کند تا از طریق اینترنت به سیستم یکدیگر متصل شوید .
احتمالا برخلاف انی دسک نرم افزار تیم ویور را شنیده اید این نرم افزار به دلیل سیاست تحریم های امریکا برای ایرانیان با مشکل عدم دسترسی مواجه شده است .
برای این است که انی دسک به تازگی بر سر زبان ها افتاده است .
آموزش کار با برنامه انی دسک

  • Allow to Hear Sound: امکان شنیدن صداهای کامپیوتر شما برای شخص گیرنده
  • Allow to take control: با فعال بودن این گزینه طرف مقابل می تواند سیستم شما را کنترل کرده و به محتوای سیستم شما دسترسی داشته باشد.
  • Allow to use Clipboard: با انتخاب این گزینه می توانید از قابلیت کپی پیست بر روی سیستم خود و سیستم طرف مقابل خود استفاده کنید.
  • Allow to block keyboard and mouse: با انتخاب این گزینه طرف مقابل می تواند کی برد و موس شما را غیر فعال کند.

بعد از دانلود و نصب این نرم افزار ، وارد محیط این نرم افزار می شویم. زمانی که اینترنت متصل باشد با نصب این نرم افزار یک صفحه شبیه صفحه زیر باز می شود.

در صفحه باز شده می بایست ID شخص مقابل را دریافت کرده و در کادر دوم وارد کنیم، همانطور که ملاحظه می کنید برنامه باز شده یک Anydesk Address نمایش داده می شود که مختص همان سیستم کاربر می باشد و می تواند از آن برای اتصال به سایر کاربران استفاده می شود.  زمانی که می خواهید به سیستم طرف مقابل متصل شوید یک درخواست شبیه تصویر زیر برای کاربر ارسال می شود که می بایست روی گزینه Accept کلیک کند.

زمانی یک فرد برای اتصال به کامپیوتر دیگری از طریق نرم افزار AnyDesk (جایگزین تیم ویور) وارد عمل شود، در کامپیوتر مقصد یک درخواست ارائه می‌شود که دقیقا مشابه با عکس زیر است. کاربر با تایید درخواست امکان وصل شدن دو کامپیوتر را فراهم می‌کند. گزینه های مختلفی که در این پنجره تایید درخواست اتصال ارائه شده‌اند به شرح زیر هستند:

زمانی که دکمه سبز را کلیک می کنید درواقع درخواست کاربر را قطع کرده اید و زمانی که دکمه قرمز را انتخاب می کنید در واقع به درخواست کاربر  پاسخ منفی می دهید.

منبع : همراه رایانه