۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

دیسک سخت

یکی از ابزارهایی که برای نگهداری اطلاعات به صورت دائمی به کار می رود هارد دیسک یا دیسک سخت می باشد. هارد دیسکها در حالت اولیه به صورت خام می باشند یعنی هیچ گونه تغییری روی آنها صورت نگرفته است. یک قطعه زمین را در نظر بگیرید که هنوز هیچ ساخت و سازی در آن انجام نگرفته است و در جریان ساخت و ساز به اتاق و سایر قسمتها تقسیم  می شود. هارد ها در ابتدا یک قطعه هستند و هیچ تغییری روی آنها صورت نگرفته است. 

در جریان نصب ویندوز به مرحله ای می رسیم که می بایست درایوهای خود را ایجاد کنیم. به این مرحله Fdisk یا پارتیشن بندی گفته می شود. درایوهای خود را ایجاد می کنید. باید دقت کنید به به اولین درایو درایو Primery گفته می شود  و برای راه اندازی ویندوز از این درایو استفاده می شود. البته در زمان نصب نیز فایلها در این قسمت کپی می شوند. 

به بخشهای دیگر بخش extendedگفته می شود که ادامه سطح هارد می باشد. این قسمت نیز می تواند به چندین بخش تقسیم شود که هر بخش نیز درایو یا logical drive گفته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دیسک سخت خوب است ادامه مطلب را نیز بخوانید:

همانطور که می دانید تعداد حروف فارسی 32 حرف و عربی 28 حرف و لاتین 26 حرف می باشد. در یک رایانه رو میزی یا لپ تاب می توانید به تعداد حروف لاتین درایو داشته باشید. ولی درایو A و B منسوخ شده شده است و مربوط به فلاپی دیسکها می باشد. 

از درایو C به بعد برای درایوها می باشد. بنابراین دیسک سخت شما به 24 قسمت تقسیم می شود. اولین درایو ، درایو C می باشد. بخش باقی مانده بعدی Logical می باشد که می تواند به 23 قسمت مساوی یا نامساوی تقسیم شود. البته ما بخش پیشرفته را معمولا به 23 فسمت تقسیم نمی کنیم. چون درایوهای Removable مثل فلشها و سی دی رام ها نیز هستند که در ادامه بخش بندی درایوها اضافه شده و در پنجره My computer قابل مشاهده می باشند.

در تصویر زیر نمایی از دیسک سخت را مشاهده می کنید.

برای آشنایی به نرم افزار آکرونیس و تقسیم بندی دیسک سخت کلیک کنید.

۲۱ آذر ۹۵ ، ۰۹:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
909hamraheshoma الف بختیاری

آموزش آکرونیز

اگر از جمله کاربران رایانه های خانگی یا رو میزی باشید ممکن است این مسئله برای شما پیش آمده باشد که بخواهید فضای دیسک و درایو خود را تغییر دهید بدون اینکه بخواهید فایلهای خود را از دست بدهید. همانطور که می دانید به هر کدام از تقسیم بندیهای دیسک سخت درایو گفته می شود. در واقع درایو ها بخشهای مساوی یا نامساوی می باشند که برای نگهداری فایلها و پوشه ها به کار می روند. 

ادامه مطلب...
۲۱ آذر ۹۵ ، ۰۸:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
909hamraheshoma الف بختیاری

تغییرات گروهی روی فایلها

برای بسیاری از کاربران پیش آمده است که بخواهند تغییرات یکباره روی فایلها انجام دهند. فرض کنید می خواهید گروهی از فایلها را تغییر نام دهید. اگر بخواهید تک تک روی این فالیها تغییراتی ایجاد کنید قطعا زمان زیادی خواهد برد تا بتوانید این کار را انجام دهید. برای اینکار کافیست راهی را که ما به شما می گوییم را انجام دهید. 

- همه فایلها را انتخاب کنید. روی یکی از آنها راست کلیک کنید و گزینه Rename را انتخاب کنید. 

- اکنون یکی از فایلها را تغییر نام دهید. می بینید که همه فایلها به همان نام تغییر داده اید. منتها با اعداد متفاوت نمایش داده می شوند . و این امر به این دلیل است که فایلهای هم نام نمی توانند در یک مسیر قرار بگیرند. به این تصویر دقت کنید.

ادامه مطلب...
۱۰ آذر ۹۵ ، ۰۹:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
909hamraheshoma الف بختیاری

با سلام 

تلفن گویای مشکلات کامپیوتر

با عرض پوزش از خوانندگان گرامی از اینکه چند روزی به وبلاگم سر نزدم و مطالب جدید برای شما نگذاشتم معذرت خواهی می کنم. در ادامه پستهایی که برای شما می گذارم از شما خواننده گرامی تقاضا می کنم با نظرات و پیشنهادات خود و ارائه موضوعات جدید ما را یاری کنید تا هر روز مطالب جدیدتری را برای شما ارسال کنیم. 

تلفن گویای مشکلات کامپیوتر 9099070345

تماس جهت حل مشکلات کامپیوتری به صورت کاملا شبانه روزی


همراه رایانه همراه همیشگی شما می باشد. در هر ساعت از شبانه روز و در هر جا و هر شهری هستید هر زمان که با رایانه ، لپ تاپ، تبلت و گوشی خود و یا هر دیوایس یا وسیله دیگر به مشکلی برخورد کردید می توانید همراه رایانه را در جستجو گر گوگل سرچ کرده و شماره ما را پیدا کنید. همکاران ما به صورت شبانه روزی در خدمت شما هستند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل کرده و لبخند را بر لبان شما بنشانند.

تلفن گویای مشکلات کامپیوتر 9099070345


۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۱:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
909hamraheshoma الف بختیاری