How Create a USB Flash Drive Installer for Windows 10, 8, or 7

طریقه ساخت فلش بوت برای نصب ویندوز 7 ، 8 ، 10

در  این مقاله آموزشی می خواهیم طریقه ساخت فلش بوت را برای نصب ویندوز هفت، هشت و ده توضیح دهیم. همانطور که می دانید برای نصب ویندوز هم می توانیم از سی دی و DVD استفاده کنیم

How Create a USB Flash Drive Installer for Windows 10, 8, or 7

و هم می توانیم از Flash استفاده کنیم. البته شایان ذکر است این قابلیت برای کلیه رایانه ها نیست بلکه فقط مختص رایانه هایی هست که در 5 سال اخیر به بعد تولید شده اند یعنی در یک رایانه قدیمی شما نمی توانید با فلش ویندوز نصب کنید. برای اینکه یک فلش را به صورت Bootable در آوریم که با آن بتوانیم سیستم را راه اندازی کنیم ابتدا باید فایل ISO را از یک سایت معتبر دانلود کنیم. سپس یک فلش با حجم 8 گیگ در اختیار داشته باشید. البته با فلش 4 گیگ هم می توانیم فایل ایزو را روی آن نصب کنیم ولی بهتر است از فلشهای 8 گیگ استفاده کنیم تا در حین نصب ویندوز به مشکل برنخوریم.

برای ساخت فلش به صورت بوتیبل نیاز به یک برنامه داریم که می بایست با Image Burner این کار را انجام دهیم. کار با این برنامه خیلی ساده است کافیست این برنامه را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. یک پنجره باز می شود که گزینه Browse را در اختیار کاربر قرار می  دهد. با کلیک بر روی این گزینه یک پنجره باز می شود که محل قرار گیری فایل ISO را در این قسمت مشخص می کنید.


 

در قسمت بعدی نیز می توانید USB یا DVD را انتخاب کنید.


چنانچه هنوز فلش را به سیستم خود اضافه نکرده اید روی گزینه Begin copy کلیک کنید.


ممکن است فلش شما حاوی اطلاعات باشد یا هنوز آنرا فرمت نکرده باشید بنابراین پیغامی باز می شود مبنی بر اینکه فلش خود را می بایست فرمت کنید.


فرایند فرمت کردن و سپس کپی کردن فایل ایزو روی فلش 10 الی 20 دقیقه طول می کشد.


بعد از اتمام کار می توانید در یک مرور گر فایل مثل Internet Explorer محتوای داخل فلش را ببینید.

 

چنانچه سیستم شما قادر به بوت شدن از طریق فلش باشد این تنظیمات را در بوت رایانه انجام دهید. سیستم خود را راه اندازی مجدد کرده و ویندوز خود را نصب کنید.


ترجمه مختصری از سایت: http://www.howtogeek.com