افزایش سرعت اینترنت دانلود منیجر|همراه رایانه

بعد از باز کردن آخرین ورژن دانلود منیجر وارد قسمت option شویم.سربرگ connection را باز می کنیم.

نوع کانکشن را روی High speed تنظیم کنیم.و تعداد اتصالات یا همان کانکشنها را نیز روی 32 قرار دهیم.

افزایش سرعت اینترنت دانلود منیجر|همراه رایانه

افزایش سرعت اینترنت دانلود منیجر|همراه رایانه

راه دیگر استفاده از DNS می باشد.کشور ما به نسبت دیگر کشورها dns های ضعیف تری دارد.بنابراین به شما توصیه میکنیم از DNS های عمومی استفاده کنید تاسرعت اینترنت افزایش پیدا کند.

در ادامه بخشی از DNS ها را برای شما قرار داده ایم.

Google:                8.8.8.8                          8.8.4.4
ScrubIT3             
67.138.54.120            207.225.209.77
Comodo DNS:    
8.26.56.26                      8.20.247.20
OpenDNS:          
208.67.222.222           208.67.220.220
DNS Advantage: 
156.154.70.1               156.174.71.1
Norton DNS:       
198.153.192.1             198.153.192.1
SmartViper:          
208.76.50.50               208.76.51.51

 همچنین برای افزایش سرعت میتوانید windows update  خود را خاموش کنید تا سرعت دانلود افزایش پیدا کند.

تنظیم زمانبندی برای دانلود منیجر

زمانی که بخواهیم از تعرفه شبانه دانلود اینترنت استفاده کنیم و  نمیتوانیم شبها بیدار بمانیم باید از زمان بندی استفاده کنیم. بعد از اجرای این نرم افزار روی زبانه scheduler  کلیک می کنیم. با انتخاب زبانه files in the queue فایلهایی که در صف دانلود هستند نمایش داده میشود که با انتخاب عبارت start now دانلود شروع میشود.

با انتخاب scheduled می توانیم دانلود ها را زمان بندی کنیم.ابتدا روی عبارت new queue کلیک می کنیم و یک نام برای آن در نظر می گیریم.


 قسمت start download at  را انتخاب می کنیم. زمان دانلود را تعیین می کنیم.زمان دانلود را چند دقیقه دیرتر  و زمان پایان را نیز زودتر انتخاب کنید.در قسمت stop download at نیز زمان دانلود را نیز مشخص کنید.

عبارت number of reties را مقدار 100 قرار دهید تا اگر دانلود انجام نشد بیشتر تلاش کند.

اکنون دانلودهایی را که متوقف کرده اید را درون صفی که ساخته اید قرار دهید. بدین صورت که روی آنها راست کلیک کرده و از قسمت move to queue نامی را که برای صف انتخاب کرده ایم را انتخاب می کنیم. در صورتی که سیستم روشن باشد و نت برقرار باشد دانلود بطور خودکار انجام میشود.

از نرم افزار Autoshutdown میتوانیم برای روشن یا خاموش کردن سیستم استفاده کنیم به این شرط که سیستم را در حالت Hibernate خاموش کنیم.

بررسی یک سوال

با اینکه قبلا اینترنت دانلود منیجر  به راحتی دانلود نمیکرد اما چند روزی است که عمل دانلود به خوبی انجام نمیشود و می باییست لینک  دانلود را درون دانلود منیجر کپی کنیم.شما چه راه حلی رو پیشنهاد می کنید؟

جواب:

می بایست پنجره Internet Download manager را باز کرده و از قسمت option گزینه های زیر را به ترتیب انتخاب کنیم.

چگونه سرعت اینترنت و یا محدودیت دانلود منیجر خود را مدیریت کنیم؟

قبل از هر چیز باید با مزایا و معایب اینترنت دانلود منیجر آشنا شویم.از جمله مزایای این برنامه این است که سرعت دانلود خود را میتوانیم محدود کنیم همچنین سرعت فایل را محدود کنیم و گشت و گذار در اینترنت را میتوانیم راحت تر انجام دهیم.

اما از جمله معایب این برنامه نیز میتوانیم به از دست دادن پهنای باند اشاره کنیم.

چگونه سرعت دانلود را محدود کنیم؟

مطابق تصویر بالا از منوی Download/speed limiter/setting را انتخاب می کنیم. در پنجره باز شده حداکثر سرعت را وارد می کنیم.

با انتخاب always turn on speed limiter… این مقدار را میتوانیم به صورت ثابت ذخیره کنیم. باید توجه داشته باشیم این مقدار با توجه به سرعت اینترنت شما باید تنظیم شود.

همچنین در هنگامی که عمل دانلود انجام میشود میتوانیم سرعت اینترنت خود را محدود کنیم. به شکل زیر توجه کنید.

با انتخاب گزینه use speed limiter می توانیم محدودیت سرعت را در این قسمت نیز اعمال کنیم. همچنین با انتخاب Remember speed limiter setting for this… می توانیم این محدودیت سرعت را ذخیره کنیم تا در دفعات بعدی نیازی به ذخیره مجدد آن نباشد.

چرا IDM در موزیلا کار نمی کند؟

ممکن است ورژن Mozila قدیمی باشد و  دانلود منیجر بر روی آن کار نکند. برای حل مشکل این فایل را از لینک زیر کپی کنید.

http://mohsenmgh.persiangig.com/idm/idmmzcc.zip/dl

سپس فایل دریافتی را توسط مرورگر موزیلا باز کنید.سپس روی Add-one کلیک می کنیم تا IDM نصب شود. سپس مرورگر موزیلا را ریستارت می کنیم.

چگونه دانلود منیجر خود را دائمی کنیم؟

ممکن است بعد از مدتی که از کار کردن IDM میگذرد دیگر IDM کار نکند و یا پیغام جعلی بودن IDM را می دهد. برای حل این مشکل مراحل زیر را پشت سر هم دنبال کنید.

ابتدا این فایل را دانلود کنید. http://s4.picofile.com/file/7745600642/etc.zip.html

ولی توجه کنید در اینجا به عنوان مثال دانلود منیجر شما خراب است یا اصلا به شما اجازه دانلود نمیدهد.برای حل این مشکل کلید Alt  را نگه داشته و بعد برای دانلود اقدام کنید.یا حتی میتوانید دانلود منیجر را به طریقی که در مباحث قبلی گفته شده غیر فعال کنید و بعد این فایل را دانلود کنید.

بعد از خارج کردن فایل از حالت فشرده پوشه etc را مشاهده می کنید که دارای 11 فایل می باشد.پوشه را در محل c:\windows\system32\driver کپی می کنیم.پوشه etc را پاک کرده و این پوشه را در آن محل کپی کنید.

چنانچه کپی نمیشد به دو دلیل است. یا ممکن است سیستم ویروسی بوده و یا IDM فعال باشد. اگر ویروسی بود آنتی ویروس خود را بروز رسانی کرده و بعد آنرا پاک کنید و اگر دانلود منیجر باز بود از روی نوار وظیفه آنرا غیر فعال کنید.

بعد از copy  کردن این پوشه را باز کنید روی patch دابل کلیک کنید و هر گزینه ای که فعال بود را انتخاب کنید.همچنین patch2  را نیز انتخاب کنید و روی patch server check کلیک کنید. روی عبارت clear previous registration data کلیک کنید و بعد ok کنید. روی عبارت generate کلیک کنید سریال جدید را کپی کنید و در قسمت ثبت نام برنامه دانلود منیجر وارد کنید.

بررسی یک مشکل دیگر از دانلود منیجر

ابتدا برنامه IDM را باز کنید. بعد از باز کردن برنامه دانلود منیجر روی فایلی که ناقص دانلود کرده راست کلیک کنید و عبارت resume را انتخاب کنید.

ممکن است پیغامی صادر شود که نتوانید ادامه دانلود را انجام دهید. اگر ok کنیم باید فایل را از ابتدا داتلود کنیم و فایل قبلا دانلود شده از بین می رود. ولی کاربر نمیخواهد این آدرس را از دست بدهد. برای رسیدن به این منظور ادامه مراحل را انجام می دهیم.

روی فایل ناقص دانلود شده دابل کلیک کرده و یا دوبار کلیک چپ می کنیم.آدرس را از قسمت refer یا Address کپی می کنیم.سپس این آدرس را در URL یک مرورگر Paste می کنیم.

نکته:

باز هم ممکن است با خطا مواجه شویم. آدرس را ویرایش کنید. به آدر س سایت رفته و مجددا لینک دانلود این کار را انجام دهید. اگر لینک دانلود به شما نشان داده شد آنرا کپی کنید. همچنین اگر در پنجره IDM نیز نشان داده شد باز هم آنرا کپی کنید و روی کنسل کلیک کنید.

دانلود منیجر را باز کنید روی فایلی که در مرحله قبل کنسل کردیم یا بصورت دانلود ناقص نشان داده میشود دابل کلیک کنید. آدرس را پاک کرده و این آدرسی را که در مراحل قبلی کپی کرده اید paste کنید.

مجددا بر روی فایل ناقص دانلود شده راست کلیک کرده و resume را انتخاب کنید. می بینید که دانلود انجام میشود.

حل مشکل فیلتر شکن و IDM

اگر از فیلترشکن استفاده می کنیم باید قبل از اقدام IDM را باز کنیم. و از قسمت option سربرگ proxy/socks گزینه Get from IE را انتخاب می کنیم.اتوماتیک تنظیمات انجام میشود. بعد از انجام عمل دانلود نیز وارد این قسمت شده و use proxy را غیر فعال کنید.

تغییر زبان نرم افزار دانلود منیجر

سربرگ view/language زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه در IDM لینک جدید ایجاد کنیم؟

می توانید آدرس را از مرورگر کپی کرده برنامه دانلود منیجر را باز می کنیم. و روی Add URL کلیک می کنیم.

آدرس را در قسمت آدر س کپی می کنیم و بعد ok می کنیم.

طریقه دانلود از سایتی که user name  و password دارد

مانند مرحله قبلی عمل کرده با این تفاوت که use authorization را انتخاب می کنیم و user name و password را وارد میکنیم.

تغییر مسیر ذخیره فایلهای دانلود شده توسط IDM

بعد از باز کردن IDM و انتخاب option وارد مسیر زیر می شویم. و از قسمت brows مسیر ذخیره فایل را تغییر می دهیم.همچنین Temporary directory میتوانیم محل ذخیره فایلهای temp یا موقتی را تعیین کنیم.

طریقه ذخیره سایت بصورت کامل

بعد از باز کردن IDM روی آیکون Grabber کلیک می کنیم.


ابتدا نام پروژه را انتخاب می کنیم. در قسمت شروع صفحه/آدرس میتوانیم آدرس سایت را وارد کنید. در قسمت الگوی پروژه مشخص می کنیم که چه منابعی از سایت دانلود شود. چنانچه سایت دارای نام کاربری و پسورد بود باید استفاده از نام کاربری را انتخاب کنید.

در این پنجره محل ذخیره را مشخص می کنیم.

در مراحل بعدی مجددا فرمت فایل مورد نظر خود را انتخاب می کنیم.همچنین فایلهایی که نباید دانلود شوند را انتخاب می کنیم.

در آخرین مرحله نیز سایت مرور شده و شروع به ذخیره منابع سایت می کند.

روش دیگر بازیابی آدرس فایلهای دانلود شده

گاهی مواقع ممکن است به علت قطع برق و یا قطع نت ممکن است دانلود بصورت کامل انجام نشود یا ممکن است خطایی پیش بیاید و دانلود انجام نشود برای حل این مشکل برنامه دانلود منیجر را باز می کنیم.

روی فایلی که ناقص دانلود شده و به رنگ قرمز نمایش داده میشود راست کلیک کرده و عبارت Refresh Download Address را انتخاب می کنیم.

سپس پنجره زیر باز میشود.

می بینیم که عملیات دانلود از ابتدا آغاز می شود.

طریقه رجیستر رایگان اینترنت دانلود منیجر

نمایش این پیغام خطا برای اکثر کاربران دانلود منیجر آشنا ست. برای رفع این مشکل وارد نصب نرم افزار شده و فایلهای با نام IDMGrHlp.exe و IDMGrHlp  را یافنه و نام آنها را تغییر دهید. سپس سیستم خود را ریستارت کنید.

طریقه رجیستر رایگان اینترنت دانلود منیجر

نمایش این پیغام خطا برای اکثر کاربران دانلود منیجر آشنا ست. برای رفع این مشکل وارد نصب نرم افزار شده و فایلهای با نام IDMGrHlp.exe و IDMGrHlp  را یافنه و نام آنها را تغییر دهید. سپس سیستم خود را ریستارت کنید.