مشکل زیر نویس کامپیوتر

اگر برای باز کردن برخی زیر نویس های فارسی به مشکل برخورده اید با ما همراه باشید تا در این مطلب راه حل مشکل ناخوانا بودن زیر نویس را به شما آموزش دهیم امید است این مطلب مورد پسند شما باشد.

مشکل زیر نویس کامپیوتر

برای رفع این مشکل سه روش وجود دارد شما باید روش اول را امتحان کنید اگر مشکل حل نشد سراغ روش دوم بروید در صورتی که این روش هم کار ساز نبود روش سوم رو برید یعنی اجبار نیست شما هر سه مراحل را انجام دهید.

روش اول:

KMplayer را باز کنید و سپس روی کلید f2 بزنید تا وارد قسمت تنظیمات نرم افزار شوید و سپس به مسیرsubtitle  و بعد processing و سپس font style بروید در ستون سمت چپ یک گزینه charset وجود دارد باید روی آن کلیک کنید تا باز شود در این صورت می توانید آن را بر روی گزینه Arabic   تنظیم کنید به احتمال زیاد با این روش مشکل زیر نویس حل می شود اما اگر مشکل برطرف نشد روش دوم را باید انجام دهید.

روش دوم:

وارد کنترل پنل شوید و سپس در قسمت clock Language and region بر روی گزینه Region کلیک کنید وقتی درب پنجره برای شما باز شد به تب Administrative بروید و بعد گزینه change system local را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Persian کلیک کنید و بعد دکمه تایید را بزنید در ضمن یادتان نرود اوکی پنجره دوم را هم بزنید.

روش سوم:

فایل زیرنویس را به وسیله نرم افزار ورد باز کنید در همین ابتدا از شما می خواهد نوع اینکودینک را تغییر دهید شما کاری که باید انجام دهید این است که Encoding را بر روی گزینه Arabic windows  تنظیم کنید و سپس کلید ok را فشار دهید در این صورت خواهید دید که تمام زیر نویس های شما فارسی شده است.