ترفندهای سیستم عامل مک | همراه رایانه

ترفند شماره یک:

یکی از امکاناتی که در ویندوز شاهد آن هستیم نمایش رد پای آخرین فایلها و برنامه ها ی باز شده در ویندوز می باشد. در ویندوز مک نیز شما می توانید رد پای آخرین فایلها و برنامه های باز شده را پیدا کنید. بدین منظور روی آیکن اپل کلیک می کنیم. منوی recent item  در این قسمت به این منظور می باشد که لیست آخرین برنامه ها و فایلهای استفاده شده را ببینید.

حال ممکن است شما بخواهید

ترفندهای سیستم عامل مک | همراه رایانه

لیست آخرین فایلها و برنامه های استفاده شده در این قسمت نمایش داده نشود. بنابراین می بایست از مسیر زیر حرکت کرده تا بتوانیم رد پای این فایلها و برنامه ها را در این لیست حذف کنیم:

ابتدا به بخش تنظیمات سیستم عامل یا system Preferenced می شویم. قسمت General را انتخاب می کنیم. در قسمت Recent Item گزینه None را انتخاب می کنیم. در آخرین مرحله تغییرات را ذخیره می کنیم. از این به بعد چنانچه روی آیکون Apple کلیک کنیم دیگر شاهد نمایش لیست آخرین فایلها و برنامه های نمایش داده شده نخواهیم بود.

ترفند شماره 2:

همانطور که می دانید در محیط ویندوز و با مرورگر اینترنت اکسپلورر می توانیم با راست کلیک روی تصویر و انتخاب set as Background تصویر را روی محیط دسک تاپ قرار دهیم. حال ممکن است بخواهید تصویر را در ویندوز مک روی صفحه دسک تاپ خود قرار دهید. مرورگر پیش فرض در مک مرورگر سافاری می باشد . در این مرورگر نیز روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه use image as desktop picture را انتخاب می کنیم. تصویر در library safari ذخیره می شود. مرورگر سافاری طوری تنظیم می شود که تصویر را می تواند روی دسک تاپ قرار دهد. البته می بایست دقت کنید که