تغییر رمز وای فای دی لینک و تی پی لینک و زایکسل را در اینجا بخوانید و سوالات و مشکلات خود را از پشتیبانی تلفنی همراه رایانه 9099070345 شبانه روزی بپرسید !!! تغییر رمز وای فای مودم دی لینک D-link  و آموزش تغییر پسورد وای فای مودم تی پی لینک Tp-link و عوض کردن رمز وای فای مودم Zyxel را تصویری اینجا بخوانید .


تکنولوژی اینترنت وای فای و وایرلس به اینصورت است که ارتباط با اینترنت از طریق امواج رادیویی و هوا انجام می شود. این فناوری جدید هر چند باعث شده است که کاربران بهتر از اینترنت استفاده کنند ولی این امکان هم فراهم شده است که بعضی از کاربران از پهنای باند ما به صورت غیر مجاز استفاده کنند. برای اینکه از این سوء استفاده جلوگیری کنیم بهتر است که برای مودم خود رمز بگذاریم. این رمز گذاری علاوه بر اینکه در هنگام کانفینگ مودم میتواند انجام شود بعد از آن هم میتواند انجام شود. 

قبل از همه همراه رایانه پیشنهاد می کند که بعد از تغییر دادن پسورد وای فای مودم مورد نظر در این صفحه آموزش 9 راهکار افزایش امنیت وای فای را به همراه آموزش اینکه چگونه بفهمیم چه کسی از مودم ما استفاده می کند و همچنین راه حل ضعیف بودن اینترنت وای فای گوشی را مطالعه بفرمائید و در آخر هم به لینک های جذاب ما سر بزنید .

اولا سیستم عاملها امنیت کافی ندارند و خیلی راحت هکرها میتوانند به سیستم رایانه ای شما نفوذ کنند. همچنین شبکه های رایانه ای میتواند برای هکرها طعمه خوبی باشد که بتوانند به راحتی درون آن نفوذ کنند. هر چند تغییر رمز مودم وای فای راه حل مناسبی برای هکرها نیست ولی باز به هر حال توصیه میشود در فاصله های زمانی مختلف پسورد مودم را تغییر دهید.

دوما در کشور ما به دلیل اینکه هزینه اینترنت بالا می باشد هزینه شارژ کردن اینترنت بهانه خوبی برای هکرها می باشد. که بخواهند بصورت رایگان از اینترنت دیگران استفاده کنند. این کار به هر حال دزدی اینترنتی محسوب می شود و در این مبحث قصد داریم تغییر رمز وای فای مودم های D-link و Tp-link و Zyxel را به شما بصورت تصویری آموزش دهیم. سایر مودمها نیز با کمی تفاوت به همین صورت پسوردشان تغییر می کند. 

 

 

تغییر رمز وای فای مودم دی لینک D-link


ابتدا یک مرورگر باز کرده و آی پی آدرس 192.168.1.1 را وارد می کنیم. معمولا در قسمت user name و password عبارت Admin را وارد می کنیم. مگر اینکه در فرایند کانفیگ مورد این قسمتها را تغییر داده باشیم. صفحه تنظیمات به اینصورت باز میشود.

D-link روش تغییر پسورد وای فای

در این قسمت یوزر نیم و پسورد را وارد می کنیم که بصورت پیش فرض هر دو مورد Admin می باشد. بنابراین در ادامه فرایند کانفیگ می بایست این رمزها را تغییر دهیم تا کاربران وارد تنظیمات مودم و در نتیجه تغییر رمز نشوند. بعد از اینکه روی Login کلیک کردیم صفحه بعدی به صورت زیر باز می شود.

D-link روش تغییر پسورد وای فای

در این قسمت همانطور که مشخص می باشد روی عبارت Setup Wizard کلیک می کنیم. در پنجره ای که باز می شود هر مرحله را بصورت اختصار توضیح می دهیم.

D-link روش تغییر پسورد وای فای

در این پنجره نیز روی Next کلیک می کنیم. در پنجره بعدی که باز می شود می توانیم پسورد هنگام ورود به تنظیمات مودم را تغییر دهیم تا هر کاربری وارد تنظیمات مودم نشود.

D-link روش تغییر پسورد وای فای

البته می توانیم برای صرفنظر کردن از عبارت Skip استفاده کنیم. در ادامه پنجره زیر باز می شود.

D-link روش تغییر پسورد وای فای

که می توانیم تنظیمات مربوط به تغییر و ساعت را در آن انجام دهیم و یا اگر بخواهیم بدون تغییر از این مرحله عبور کنیم روی عبارت Next کلیک می کنیم.

D-link روش تغییر پسورد وای فای

در پنجره فوق علاوه بر اینکه می بایست پسورد شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی یا ISP را وارد می کنیم تنظیمات LLC و VPI , VCI را نیز انجام می دهیم و مطابق معمول همیشه روی Next کلیک می کنیم.

D-link روش تغییر پسورد وای فای

در این قسمت در قسمت SSID یک نام برای مودم خود در نظر می گیریم و در قسمت WPA2 Pre-Shared key رمز مودم خود را وارد می کنیم و برای وارد شدن به مرحله بعدی روی Next کلیک می کنیم.در رمز گذاری مودم دقت کنید از رمزهایی استفاده کنید که قابل هک شدن نباشد. مثل سال تولد یا شماره تلفن و موبایل. همچنین از ترکیبی از اعداد و حروف استفاده کنید که به راحتی قابل هک نباشد. از نرم افزارهایی که افراد استفاده کننده از مودم شما را نمایش می دهد استفاده کنید تا در صورت دیدن IP هایی که متعلق به شما نیست دسترسی این افراد را محدود کرده و رمز مودم خود را تغییر دهید.

D-link روش تغییر پسورد وای فای

در این پنجره روی گزینه Apply کلیک می کنیم تا تنظیمات مودم انجام شود.

 

 

تغییر رمز وای فای مودم Tp-link


تغییر رمز مودمهای تی پی لینک نیز مانند مودمهای قبلی یا همان Dlink ها می باشد. برای تغییر رمز این مودمها نیز می بایست وارد محیط مرورگر شده و مثل مرورگرهای قبلی آدرس آی پی 192.168.1.1 را وارد می کنیم تا پنجره زیر باز شود. در این پنجره مانند مورد قبلی عبارت Admin را وارد می کنیم.

تغییر رمز مودم Tp-link

بعد از اینکه وارد تنظیمات این مودم شدیم می بایست وارد قسمت Wireless و بعد Wireless setting بشویم. در قسمت Wireless Network Name  یک نام برای وایرلس خود انتخاب کرده و بعد روی عبارت Save کلیک می کنیم.

تغییر رمز مودم Tp-link

همچنین در قسمت Wireless Security گزینه Wireless Password شده و پسورد مودم خود را تایپ می کنیم.روی عبارت save کلیک می کنیم.

تغییر رمز مودم Tp-link

در پنجره بعدی نیز روی گزینه Reboot کلیک می کنیم تا مودم خاموش و بعد روشن شده و تنظیمات جدید به مودم اعمال شود.

تغییر رمز مودم Tp-link

 

 

 

تغییر رمز وای فای مودم Zyxel


برای تغییر رمز مودم Zyxel نیز میتوانیم به صورتی که در مطلب بالا گفته شد وارد قسمت Admin می شویم. سپس پنجره ای باز میشود که در قسمت user name و Password عبارت Admin را وارد می کنیم. در این لینک می توانید  

تغییر رمز مودم Zyxel

در قسمت Network عبارت wireless Lan را انتخاب کرده و در قسمت Pre-shared key رمز مودم خود را تغییر می دهیم.

تغییر رمز مودم Zyxel


منبع : همراه رایانه