آشنایی با گزینه safe mode  

گزینه safe mode برای زمانی استفاده می شود که  بخواهیم در همه ویندوزها به منظور اشکال یابی و تعمیر ویندوز و نرم افزارهای آن استفاده کنیم.

در واقع safe mode حالتی از ویندوز است که در آن تنها فایلها و درایوهایی فعال می شوند که برای کار با ویندوز ضروری می باشد.

آشنایی با گزینه safe mode

گزینه safe mode برای زمانی استفاده می شود که  بخواهیم در همه ویندوزها به منظور اشکال یابی و تعمیر ویندوز و نرم افزارهای آن استفاده کنیم.

در واقع safe mode حالتی از ویندوز است که در آن تنها فایلها و درایوهایی فعال می شوند که برای کار با ویندوز ضروری می باشد.

ااز این قابلیت برای تعمیر ویندوز تغییر تنظیمات ضروری ، حذف بدافزارها و ... استفاده کرد. به عنوان مثال ویروسی که مانع عملکرد سیستم میشود را میتوان پاک کرد. یعنی چنانچه ویندوز را در این حالت بوت کنیم ویروس اجرا نخواهد شد. در این حالت میتوانیم آنتی ویروس را حذف کنیم.

در اینجا سعی کنید بیشتر با مفهوم safe mode آشنا شوید.فرض می کنیم ویروسی روی سیستم قرار گرفته که مانع از انجام وظیفه آنتی ویروسها میشود. همانطور که گفتم در حالت Safe mode فقط برنامه های ضروری ویندوز اجرا خواهد شد. بنابراین وقتی وارد safe mode می شویم این ویروس غیر فعال شده ، آنتی ویروس را اجرا میکنیم . بنابراین وقتی وارد ویندوز میشویم در حالت عادی دیگر خبری از ویروسها نیست.

آشنایی با گزینه safe mode

Safe mode: یعنی حالت عادی. ویندوز در این حالت با حداقل امکانات ولی به صورت گرافیکی بالا می آید.

Safe mode with Networking: در این حالت ویندوز علاوه بر اینکه در حالت safe اجرا می شود فایلها و درایوهای مربوط به شبکه نیز اجرا میشوند.

Safe mode with command prompt: فایلهای گرافیکی اجرا نمی شوند. و باید فرامین را در حالت commend انجام داد.